Ana içeriğe atla

Kayıtlar

ALBERT ABİ

Haziranda neşeli bir cumartesi akşamüstü silüeti deniz yüzeyine vururken düşünmek on metre altındaki fena buruk karanlığı, ve bilmem kaç bin metrede uçak camından bakmak varken bulutlara , içinde bir garip düşme    hissi , kasksız bir motosikletli hızla geçerken önünden özgürlüğe naziresiyle aklından geçenler midende bulantıyla karışık , açık bir gecede yıldızların ışıltısı değil gökyüzünde görebildiğin ikinci biranın ardından, soğuk siyahlık, ya öksürüğe tekabül eden her bırakıyorum şu zıkkımı fikrinin yerini alan sigara paketinin o ne tatlı açılan kısık jelatin sesi, çocukluğunun bir pazar gecesi mis gibi kokularla çıkmışken banyodan , kulağına çalınan bizimkiler dizisinin içini ezen jenerik müziği , ortaokulda sınıf askılığına asılı rengarenk güzelim montlardan gelen müphem kokuya alışık olmayan sözlü sırasının sana yaklaşma anı aklıma gelirken okuyorum ALBERT CAMUS'un şu satırlarını;    " iki kere intihar fikri. İkincisinde, hala denize bakarken, şakaklarında ür...

MANTIK SİLSİLESİ

Alman matematikçi ve rasyonalist düşünür GOTTFRİED WİLHELM LEİBNİZ ‘düşüncenin alfabesi’ olarak nitelediği genel prensipte ; iki şeyin ne zaman birbirine eşit olarak görülebileceği konusunda açık ve net bir tanım getirmiş , buna ilave olarak hiçbir ifadenin aynı anda hem doğru hem yanlış olamayacağını belirtmişti. Örneğin; her biyografi yazarı bir yazardır, bazı politikacılar biyografi yazar, dolayısıyla bazı politikacılar yazardır. Lakin bu şekile formüle edeceğimiz çıkarımlar bizi doğru sonuca götürmez. Çünkü bu çıkarımda , koşul cümleleri doğru bile olsa , sonucun yanlış olabileceği bazı durumlar bulunabilir. Örneğin ; her insan bir memelidir, bazı boynuzlu hayvanlarda memelidir, dolayısıyla bazı boynuzlu hayvanlar insandır. Mantığın bu şekilde süregelmiş felsefi argümanlarına naçizane bende bir not düşmek arzusundayım. Örneğin ; her voleybol oynayan bir sporcudur, bazı kadınlar  voleybol oynar, dolayısıyla bazı kadınlar voleybolcudur. LEİBNİZİN kuramı tam burda devreye gir...

horoz ibiği çiçeği

        HOROZ İBİĞİ ÇİÇEĞİ Yumuşak mezelere sert rakılar ekleniyor, usdaki pusu devşirenin latince binde anlamındaki promil olmaması bekleniyor,    uzun sigaraların dumanı arasından düşünülüyor kızıl bir forma içinden yükselen yumruk ve ekleniyor yumuşak biralara sert mezeler. Irak Nasıriye de bir bombalı intihar saldırısı kızılca kıyamet , 17 İtalyan askeri yoktur    artık hayatta. Ne işleri var diyor Roma dan 3000 km uzaklıkta ki üstü çorak toprakta,    rumuzu Armanto yani Horoz İbiği Çiçeği olan bu kızıl Livorno formalılar. Çekiyor dünyanın ilgisini, italyanın tepkisini. Haykırıyorlar bir ağızdan Na-si-ri-ye Na-si-ri-ye, her yıl 1500 işçinin iş kazalarında yok oluşunun, unutuluşunun anısına. Armando Picchi efsanesini yaşatıyor stadlarına ismini vererek Livorno tribünleri,    çimlere çıkıyor bu stadta Hapoel Tel Aviv takımı aynı tribünler bu kez yer gök    Filistin bayrağı. Tüm ülke şike dosyalarıyla işgal ...

ATEŞKES

                                                      ATEŞKES Sigarasının bitişi mi yoksa son bir fırt  için yanmaktan zifte çalan renkteki işaret ve orta parmaklarımı en acıtan içini? Uğruna savaştıkları petrol şimdilerde sadece sinekleri savmak için kollarına sürdüğü en ucuz şey. Ne de güzel söylemişti dedesi, sadece şeytan pisliği...   Yanında vurulan arkadaşının iç çamaşırını çalıp giymek mi daha midesini bulandıran yoksa o bez parçasından kaptığı hastalık mı? Uğruna savaştıkları toprak şimdilerde sadece ölüleri gömdükleri en değersiz yer. Ne de güzel söylemişti babası, her toprak herşeyi taşıyamaz... Savunmakla görevlendirildiği    hat mı belirleyen kaderini yoksa üniformasındaki işaretler mi?    Uğruna savaştıkları sınır şimdilerde en bayağı geometrik şekiller kalemle çizilen. Ne de güzel söylemişti abisi, ...

PATATES

                                    PATATES   Çıkrık kadar çıt çıkmayan çirkin çıplak çalılık, çalışmayan çalçene çakırkeyf çapkınların çakı çatıp çarşıdan çaldıkları çalgılarla çenginameye büründü. Ötede çıraları çakmakla çakan çakal çarkçının çalıntı çamaşır çıkısı ve o çayırlığı mesken bellemiş Çankırılı Çavuş Çakırbey'in çıngıraklı çarpık çadırının yanındaki çaykaranın çakıllı taban çağıltısının çığlık gibi çarptığı çamları çalımlıyor çift çeyrek çarşı arşını çapındaki çarıklar. Bu çarıkların sahibi Behçet ve Artin. Ben onların yalancısıyım. Evden kaçışları, gecenin bir vakti pek tekin olmayan çayırlıktan geçip Abbasağa yokuşuna varışları. Komşunun sandalını izinsiz alıp Dolmabahçe açıklarına kadar kürek çekişleri. Saraya varmadan acemi kürek çekişlerinden ne de çok ıslandıkları, uzaktan izledikleri saray camları, yorulmuş olmaları ama buna değip değmediği tartışmaları, Sultan A...

KURMAY KAFASI

Kısılan gözlerini dağlayan güneş yanığını,iyot esanslı marmara rüzgarına katık ediyordu.Kursağına bu sabah düşenler geçti aklından; dünden kalmış birkaç simit parçası, yeni yeni dadandığı gösterişli malikanenin çöpünden bulabildiği içiçe geçmiş akşam yemeği artığı ve tatlı niyetine başlarda hiç sevemediği karpuz kabuğu. Midesindeki tuhaf his için kendini suçladı, ne lüzumu vardı ki acelenin. Farkında olmadan yine büyük ihtimalle, sigara izmaritlerinide yutmuştu onca şeyin arasında.Su bile serinletmemişti denize soktuğu akılsız başını. Karşı cinsle de arası pek iyi sayılmazdı hani. Komik buluyorlardı kahkasını üstelik. Pek titiz olduğu da söylenemezdi. Geçenlerde ayağına limanda    bulaşan mazotun yapışkan katran karası izi seçilebiliyordu belli belirsiz. Bir türlü vazgeçemediği, doğumundan beri tek arkadaşı olan ürkekliği onu iyice yalnızlığa sürüklemişti bunca olan yetmezmiş gibi. Ailesinden hatırlayabildiği ise silik, müphem, duygusuz bir avuç anı. Ne iyi olurdu diye geçir...

RÜYA TAKIM

      RÜYA TAKIM Oyun bu, sadece    naif bir oyun. Bir oyun bu sadece, adaşı    akımın naziresinde sade'ce bir oyun. Rüya takım tabiri ne boş kullanılmış meğer    faniyat aleminde. Daha dikkatli baksaydı eğer görecekti her seyirci cihannüma terasından; en güzel maçı, en güzel hakemi, en güzel oyuncuları, en güzel oyunu... Oyun bu, sadece romantik bir oyun. Bir oyun bu sadece, adaşı akımın naziresinde sade'ce bir oyun. Sevgi tabiri ne boş kullanılmış meğer külliyat aleminde. Daha dikkatli baksaydı görecekti her seyirci min es semai'den; en güzel maçı, en güzel hakemi, en güzel oyuncuları, en güzel oyunu...   Oyun bu, sadece gerçekçi bir oyun. Bir oyun bu sadece, adaşı akımın naziresinde sade'ce bir oyun. Vefa tabiri ne boş kullanılmış meğer edebiyat aleminde. Daha dikkatli baksaydı görecekti her seyirci hodbehod; en güzel maçı, en güzel hakemi, en güzel oyuncuları, en güzel oyunu... 8 Haziran 1964'ünün sıcacık öğlen va...